Activități

1) Serviciul de Asistență Comunitară

Serviciu social destinat comunității, care oferă consiliere psihosocială, informare privind drepturi și obligații, consiliere și suport juridic, suport emoțional și ajutoare materiale.

Beneficiari: adulți (35–65 ani) și vârstnici (65+) cu venituri reduse și/sau singuri, care au dificultăți în organizarea vieții de zi cu zi.

Ce facem concret

  • Informare & consiliere: drepturi sociale; prevenirea și combaterea riscului de excluziune (violență domestică, trafic de persoane, delicvență etc.); sprijin pentru (re)integrarea socială a vârstnicilor defavorizați.
  • Educație pentru utilizarea dispozitivelor destinate persoanelor cu dizabilități.
  • Promovarea unui stil de viață sănătos și activ: facilitarea accesului la servicii medicale; activități de educație fizică/sport; acces la evenimente culturale și artistice; excursii și drumeții; promovarea voluntariatului.
  • Acompaniere pentru prevenirea și combaterea izolării sociale.
  • Sprijin pentru acte de identitate: certificate de naștere, cărți de identitate.
  • Incluziune socială: campanii de conștientizare; promovarea respectării drepturilor sociale și a măsurilor de asistență; mediere socială.
  • Sprijin în activitățile instrumentale ale vieții zilnice: menaj, gestionarea bunurilor, cumpărături, plata facturilor; mici reparații/amenajări ale locuinței.
  • Diagnoză socială și plan de intervenție/îngrijire.
  • Îndrumare către alte servicii.
  • Suport emoțional, management de caz, monitorizare caz.
  • Acte de caritate: depozitare și distribuire de alimente, ajutoare materiale și financiare.

Scop (cod serviciu social: 8899CZ-PN-V)

  • Îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor.
  • Responsabilizarea și implicarea comunității și a actorilor relevanți.
  • Prevenirea/diminuarea/înlăturarea consecințelor evenimentelor cu risc social asupra familiilor.
  • Prevenirea și depășirea situațiilor de dificultate la nivel comunitar.

2) Consiliere în Carieră și Orientare Profesională

Proces prin care sprijinim persoanele să se cunoască, să-și identifice interesele, abilitățile și valorile, să afle despre profesii, programe de formare și oportunități — pentru decizii informate și trasee profesionale potrivite.

Activități

  • Autocunoaștere: teste de personalitate (ex. MBTI, Big Five), interese (ex. Holland), evaluarea abilităților.
  • Informații de carieră: despre profesii, tendințe pe piața muncii, opțiuni educaționale.
  • Planificare: obiective pe termen scurt/lung; plan de carieră; alternative.
  • Ateliere: lucru în echipă, rezolvare de probleme, decizie.
  • Pregătire pentru angajare: CV & scrisoare de motivație; simulări de interviu; tehnici și platforme de căutare.
  • Mentorat & coaching: dezvoltare carieră; gestionarea conflictelor și stresului; echilibru viață–muncă.
  • Consiliere educațională: alegerea direcțiilor de studiu; cerințe de admitere; tehnici de învățare.
  • Motivație: activarea resurselor personale; exemple de reușită.
  • Networking: importanță, strategii, stagii și programe de mentorat.
  • Sprijin la pierderea locului de muncă: reconversie, căutare de oportunități, suport emoțional.

Scop: decizii informate, valorificarea punctelor forte și un traseu profesional satisfăcător.

3) Activități de igienă mentală școlară (cadre didactice & elevi)

Promovăm sănătatea mintală, prevenim dificultățile psihologice și susținem starea de bine, gestionarea stresului, cooperarea și reziliența.

Pentru cadre didactice

  • Supervizare individuală/de grup.
  • Traininguri de gestionare a stresului (relaxare, mindfulness, managementul timpului).
  • Programe de prevenire a burnout-ului.
  • Traininguri de comunicare și managementul conflictelor.
  • Team building și consolidarea climatului de sprijin.

Pentru elevi

  • Dezvoltarea inteligenței emoționale.
  • Tehnici de gestionare a stresului (relaxare, respirație, mindfulness).
  • Dezvoltarea abilităților sociale (jocuri, exerciții de comunicare, cooperare).
  • Prevenirea bullying-ului (sensibilizare, mediere între colegi).
  • Consiliere vocațională și orientare.
  • Autoexprimare creativă (artă, muzică, teatru).
  • Psihoeducație (sănătate mintală, efectele stresului, strategii).
  • Sport & mișcare pentru sănătate fizică și psihică.
  • Programe de sensibilizare la orele de dirigenție.

4) Unitatea Protejată

Pentru instituțiile/întreprinderile cu cel puțin 50 de angajați, legea prevede ca minim 4% dintre angajați să fie persoane cu dizabilități (Legea nr. 448/2006, art. 78). Dacă nu pot acoperi cota, alternativa legală la plata contribuției către stat este achiziția de servicii de la o unitate protejată.

Asociația pentru Dezvoltarea și Consolidarea Comunității operează Unitate Protejată, implicând persoane cu dizabilități în activități productive și oferind companiilor/instituțiilor posibilitatea de a redirecționa sumele datorate către servicii eligibile (ex. la Casa Jakab Antal).

Servicii oferite (CAEN)

  • 8121 – Activități generale de curățenie a clădirilor: birouri, locuințe, fabrici, magazine, instituții, imobile comerciale și rezidențiale (preponderent interior; pot include și zone exterioare conexe).
  • 8122 – Activități specializate de curățenie: curățare exterioară clădiri; spălat geamuri; curățare coșuri/șeminee/sobe/furnale/incineratoare/cazane; conducte de ventilație; unități de evacuare; alte lucrări specializate pentru clădiri și utilaje industriale.
  • 4939 – Alte transporturi terestre de călători n.c.a.: transport persoane (ex. angajați cu dizabilități).
  • 4941 – Transporturi rutiere de mărfuri: transport de mărfuri (ex. alimente, materiale) pentru persoane defavorizate sau alte organizații.