Proiectul „Wellbeing în școală”
„Wellbeing în școală” este un proiect dedicat prevenirii sindromului burn-out, oferind sprijin psihologic și emoțional printr-un program structurat în patru module. Scopul principal este menținerea echilibrului psihic atât în rândul elevilor, cât și al profesorilor și directorilor din unitățile de învățământ din Miercurea-Ciuc.
Modulele proiectului
I. Modul – Dezvoltarea leadershipului educațional
- Întărirea și sprijinirea personalității profesionale a directorilor și profesorilor;
- Cursuri de formare în competențe de leadership și management educațional.
II. Modul – Practici restaurative și igienă mintală
- Introducerea tehnicilor restaurative;
- Organizarea de grupuri de igienă mentală;
- Aplicarea metodei de training autogen;
- Consolidarea capacității de autoreflecție prin supervizare individuală, de grup și în echipă.
III. Modul – Supervizare profesională
- Supervizarea echipei de experți educaționali și psihologici, pentru creșterea calității intervențiilor.
IV. Modul – Intervenții pentru elevi
- Activități de psihodramă pentru copii și training autogen;
- Susținerea dezvoltării personalității și creativității elevilor;
- Reducerea stresului zilnic și procesarea conflictelor;
- Sprijin pentru copii anxioși, timizi sau cu dificultăți de integrare;
- Posibilitate de procesare a traumelor într-un mediu sigur.
Impact
Proiectul are un impact direct asupra:
- profesorilor și directorilor – prin reducerea riscului de burn-out și consolidarea rolului lor de lideri;
- elevilor – prin sprijin în menținerea echilibrului emoțional, reducerea anxietății și stimularea creativității;
- comunității școlare – prin promovarea unui climat bazat pe respect și colaborare.
Buget
112.000 lei, dintre care 100.000 lei sunt finanțați de Primăria Miercurea-Ciuc.